„TikTok“ draudimo įvadas Nuolat kintančioje skaitmeninėje aplinkoje įmonės turėjo prisitaikyti prie įvairių trikdžių, tačiau tik nedaugelis jų buvo tokie reikšmingi kaip „TikTok“ draudimas. Prisimenu dieną, kai pasirodė naujienos; tai sukėlė bangavimą per verslo bendruomenę. „TikTok“, socialinės žiniasklaidos platforma, tapusi rinkodaros didvyriu, staiga tapo nepasiekiama pagrindinėse rinkose. Kaip žmogus, įsitvirtinęs skaitmeninėje rinkodaroje, supratau, kad tai yra esminis momentas. Tai buvo ne tik platformos praradimas; tai buvo apie mūsų strategijų permąstymą erdvėje, kuri nuolat kinta. Draudimas palietė įvairaus dydžio įmones. Daugeliui „TikTok“ tapo svarbia rinkodaros ir reklamos strategijų dalimi. Unikalus platformos algoritmas ir didžiulis jos pasiūlytas virusiškumas reiškė, kad vienas vaizdo įrašas per naktį gali ištraukti prekės ženklą į dėmesio centrą. Kai šis kelias buvo uždarytas, įmonės turėjo apsvarstyti poveikį jų skaitmeniniam buvimui ir pajamų srautams. Draudimo priežastys buvo įvairios – nuo susirūpinimo dėl privatumo ir nacionalinio saugumo iki geopolitinės įtampos. Nepriklausomai nuo priežasties, poveikis buvo tiesioginis ir gilus. Įmonėms, kurios daug investavo į „TikTok“ orientuotas kampanijas, beliko sukti savo strategijas. Tai buvo pažadinimo skambutis daugeliui, pabrėžęs, kaip svarbu nedėti visų kiaušinių į vieną krepšį, skaitmeniniu požiūriu.
TikTok draudimo poveikis verslui buvo daugialypis. Iš pradžių apėmė netikėjimo jausmas. Kaip būtų galima uždaryti platformą su šimtais milijonų aktyvių vartotojų? Kai kurioms įmonėms, ypač toms, kurios savo prekės ženklo tapatybę sukūrė pagal TikTok, draudimas reiškė pradėti nuo nulio kitose platformose. Laikas negalėjo būti blogesnis, nes draudimas buvo paskelbtas pasaulinės pandemijos metu, kai skaitmeninė sąveika buvo svarbesnė nei bet kada.
Pajamų srautai, susieti su unikaliais „TikTok“ įtraukimo mechanizmais, sulaukė didelio smūgio. Įtakų darytojų partnerystė, kurios centre buvo „TikTok“ asmenybės, prarado savo blizgesį, nes šie influenceriai staiga liko be savo pagrindinės platformos. Įmonės turėjo iš naujo įvertinti savo rinkodaros biudžetus, perskirstydamos lėšas kitoms platformoms ir strategijoms, siekdamos vėl pritraukti auditorijos dėmesį.
Be to, draudimas pabrėžė, kad per daug pasikliaujama viena platforma. Skaitmeninės rinkodaros aplinka iš prigimties yra nestabili; platformos kyla ir krinta, keičiasi algoritmai ir keičiasi vartotojų įpročiai. Įmonės, kurios paįvairino savo veiklą socialinėje žiniasklaidoje, turėjo geresnes sąlygas atlaikyti audrą. Jie galėtų panaudoti esamus stebėtojus kitose platformose, kad išlaikytų matomumą ir įsitraukimą.
Kai „TikTok“ dingo iš programų parduotuvių, įmonės turėjo greitai rasti alternatyvų. Kaip rinkodaros specialistas, turėjau padėti savo klientams pereiti prie šio perėjimo, tyrinėdamas kitas platformas, siūlančias panašias funkcijas ir auditorijos demografinius rodiklius. Pavyzdžiui, „Instagram Reels“ pasirodė kaip stiprus varžovas. Jo trumpos formos vaizdo įrašo formatas buvo žinomas „TikTok“ vartotojams, o „Instagram“ sukurta vartotojų bazė leido saugiai tęsti veiklą socialinėje žiniasklaidoje.
„YouTube“ taip pat sustiprino savo žaidimą pristatydama „YouTube Shorts“, kurios tikslas buvo užpildyti „TikTok“ paliktą tuštumą. Nors „YouTube“ jau buvo nusistovėjusi platforma, „Shorts“ pasiūlė naują būdą įmonėms kurti ryškų, patrauklų turinį, galintį pasiekti plačią auditoriją.
Kitos platformos, tokios kaip „Snapchat“ ir „Twitter“, pristatė funkcijas, skirtas pasinaudoti trumpų vaizdo įrašų tendencija. „Snapchat“ „Spotlight“ ir „Twitter“ flotilės, nors ir trumpalaikės, liudija apie „TikTok“ panašaus turinio paklausą. Įmonės turėjo būti judrios, išbandyti šias naujas platformas ir funkcijas, kad nustatytų, kur jų turinys rezonuoja efektyviausiai.
Prisitaikymas prie naujų platformų reiškė išmokti kurti TikTok stiliaus vaizdo įrašus, kurie gerai veiktų kitur. Viena iš geriausių praktikų, kurią akcentavau savo klientams, buvo būtinybė išlaikyti autentiškumą ir kūrybiškumą, kurį skatino TikTok. Vaizdo įrašai vis tiek turėtų būti panašūs, įdomūs ir atitikti dabartines tendencijas, net jei jie nebuvo bendrinami „TikTok“.
Kita praktika buvo pritaikyti turinį pagal kiekvienos platformos stipriąsias puses. Pavyzdžiui, „Instagram“ vartotojai vertina estetinę kokybę ir teminį nuoseklumą, taigi, nors turinys gali būti atsitiktinis, kaip „TikTok“, dažnai buvo tikimasi aukštesnio lygio šlifavimo. Tuo tarpu „YouTube“ auditorija gali ieškoti šiek tiek ilgesnio turinio, net ir „Shorts“ formato, kad būtų galima daugiau pasakoti ir perduoti prekės ženklo žinutes.
Trečioji geriausia praktika buvo toliau naudoti vartotojų sukurtą turinį. „TikTok“ klestėjo dėl savo bendruomenės dalyvavimo ir tą patį principą buvo galima taikyti ir kitose platformose. Naudotojų skatinimas kurti savo vaizdo įrašus naudojant žymas su grotelėmis arba iššūkiais galėtų palaikyti bendruomenės įsitraukimą, dėl kurio „TikTok“ tapo tokia sėkminga įmonėms.
Prieš įsigaliojant draudimui, daugelis įmonių ir turinio kūrėjų bandė atsisiųsti ir išsaugoti savo „TikTok“ vaizdo įrašus. Tai buvo svarbus žingsnis siekiant apsaugoti jų turinį ir panaudoti jį kitose platformose. Per šį laikotarpį „TikTok“ vaizdo įrašų atsisiuntimo įrankiai tapo neįkainojami, todėl vartotojai galėjo išsaugoti vaizdo įrašus be vandens ženklo, todėl turinio perkėlimas kitoms platformoms tapo profesionalesnis.
Šiuos įrankius buvo lengva rasti atliekant paprastą paiešką, tačiau labai svarbu naudoti patikimus ir saugius. Tinklalapiuose ir programose, siūlančiose „TikTok“ vaizdo įrašų atsisiuntimo paslaugas, dažnai buvo pateikiamos instrukcijos, todėl procesas tapo nesudėtingas. Tačiau visada priminiau klientams, kad perkeliant turinį reikia gerbti autorių teisių ir privatumo įstatymus.
Turėti turinio biblioteką, paruoštą redaguoti ir bendrinti kitur, buvo didelis privalumas. Tai leido įmonėms išlaikyti nuoseklų paskelbimo grafiką pereinant prie kitų platformų, užtikrinant, kad jų auditorija liktų įsitraukusi ir informuota, kur juos rasti po „TikTok“.
Nors „TikTok“ turėjo savo didžiausią vartotojų įsitraukimo laiką, kiekviena alternatyvi platforma turėjo savo unikalius modelius. Norint išlaikyti matomumą ir įsitraukimą, labai svarbu rasti geriausią laiką skelbti skelbimus šiose platformose. Pačių platformų teikiami „Analytics“ įrankiai, tokie kaip „Instagram Insights“ ir „YouTube Analytics“, padėjo nustatyti, kada vartotojai buvo aktyviausi.
Taip pat kreipiausi į trečiųjų šalių analizės paslaugas, kurios teikė išsamesnius duomenis, o tai padėjo dar labiau patikslinti paskelbimo tvarkaraščius. Tai buvo bandymų ir klaidų procesas, nes optimalus paskelbimo laikas dažnai svyravo priklausomai nuo verslo pramonės, auditorijos demografinių rodiklių ir bendrinamo turinio tipo.
Dar vienas svarbus veiksnys buvo nuoseklumas. Reguliarus paskelbimo grafikas padėjo pasekėjams žinoti, kada tikėtis naujo turinio, taip sukurdamas laukimo ir rutinos jausmą, kuris buvo naudingas tiek auditorijai, tiek prekės ženklui.
„TikTok“ buvo gerai žinomas dėl savo muzika grindžiamo turinio ir virusinių tendencijų, lydinčių populiarias dainas. Nors platforma nebebuvo prieinama, kultūrinis šių tendencijų poveikis išliko. Įmonėms buvo svarbu ir toliau naudotis šiuo turinio kūrimo aspektu, net ir kitose platformose.
Daugelis dainų, kurios tapo hitais „TikTok“, buvo pasiekiamos srautinio perdavimo paslaugose ir gali būti teisėtai naudojamos kitų platformų turinyje, jei buvo gauta tinkama licencija. Šios patrauklios melodijos ir susiję šokių judesiai ar iššūkiai vis tiek galėtų būti prekės ženklo turinio strategijos dalis, padedanti palaikyti ryšį su TikTok auditorija.
Be to, kaip niekad svarbu stebėti kylančias tendencijas. Dalyvavimas šiose tendencijose padėjo įmonėms išlikti aktualioms ir patikimoms, o tai buvo „TikTok“ patrauklumo kertinis akmuo. Tai buvo priminimas, kad nors platforma gali keistis, pagrindiniai įtraukiančio turinio principai išliko pastovūs.
„TikTok“ tiesioginė funkcija buvo galingas įsitraukimo realiuoju laiku įrankis, o jos nebuvimas buvo labai jaučiamas. Tačiau kitos platformos siūlo panašias galimybes, todėl verslui buvo būtina jas efektyviai panaudoti. Tokios platformos kaip „Instagram Live“ ir „Facebook Live“ suteikė galimybę tiesiogiai ir asmeniškai susisiekti su auditorija.
Paskatinau įmones rengti šias tiesiogines sesijas turint aiškų planą. Nesvarbu, ar tai buvo klausimų ir atsakymų, produkto pristatymo ar žvilgsnio į užkulisius, struktūra padėjo išlaikyti sesiją patrauklią ir atitinkančią prekės ženklą. Taip pat buvo svarbu iš anksto reklamuoti šiuos tiesioginius renginius, užtikrinant gerą dalyvių skaičių.
Interaktyvumas buvo sėkmingos tiesioginės sesijos raktas. Skatinant žiūrovus dalyvauti komentarais ir reakcijomis, patirtis buvo malonesnė tiek žiūrovams, tiek vedėjui. Toks sąveikos lygis padėjo atkurti bendruomenės jausmą, kuris buvo neatsiejamas nuo tiesioginės „TikTok“ funkcijos.
„TikTok“ draudimas sukėlė didelių iššūkių, tačiau taip pat suteikė įmonėms galimybę iš naujo įvertinti ir sustiprinti savo skaitmeninės rinkodaros strategijas. Priimdamos alternatyvias platformas ir prisitaikydamos prie naujos turinio kūrimo praktikos, įmonės galėtų palaikyti ryšį su savo auditorija. Tai buvo skaitmeniniame amžiuje reikalingo atsparumo ir prisitaikymo įrodymas.
Naršant epochoje po TikTok, pagrindinis bet kurio verslo akcentas buvo lankstumo ir noro tobulėti svarba. Kai platformos atsiranda ir išnyksta, sėkmingos rinkodaros esmė išlieka gebėjimas papasakoti įtikinamą istoriją ir prasmingai bendrauti su auditorija.
Neabejotina, kad skaitmeninė aplinka ir toliau sparčiai keisis, tačiau būdamos informuotos ir judrios, įmonės gali ne tik išgyventi, bet ir klestėti, nepaisant aplinkybių. O kai judame į priekį, įdomu galvoti apie naujas galimybes ir platformas, kurios atsiras, pasiruošusios verslui tyrinėti ir užkariauti.
Įmonės gali prisitaikyti įvairindamos savo buvimą socialinėje žiniasklaidoje, sutelkdamos dėmesį į alternatyvias platformas, tokias kaip „Instagram Reels“ ar „YouTube Shorts“, investuodamos į influencerių rinkodarą ir tyrinėdamos kylančias socialinės žiniasklaidos tendencijas.
Nors „TikTok“ draudimas gali kelti pradinių iššūkių, įmonės gali sušvelninti jo poveikį perskirstydamos išteklius į kitas platformas, tobulindamos savo turinio strategiją ir išlikdamos lanksčios prisitaikyti prie besikeičiančios socialinės žiniasklaidos aplinkos.
Įmonės gali klestėti skatindamos savo turinio kūrybiškumą ir autentiškumą, bendraudamos su auditorija įvairiose platformose, naudodamos vartotojų sukurtą turinį, bendradarbiaudamos su influenceriais įvairiose platformose ir nuolatos informuodamos apie pramonės tendencijas ir vartotojų elgsenos pokyčius.