Kaip Shein sukėlė greitąją madą: viskas, ką reikia žinoti

Sukurti 30 rugsėjo, 2024
Šeinas

Shein, vardas, siejamas su prieinamais ir madingais drabužiais, sutrikdė mados industriją taip, kaip tik nedaugelis galėjo nuspėti. Šis 2008 m. Kinijoje įkurtas greitosios mados prekės ženklas išnaudojo stilingų, nebrangių drabužių paklausą. Šiandien ji siunčiama į daugiau nei 220 šalių, pritraukianti milijonus klientų visame pasaulyje su dideliu drabužių, aksesuarų ir namų prekių katalogu. Tačiau kaip „Shein“ pavyko pasiekti tokį spartų augimą ir kokie yra jo verslo modelio privalumai ir trūkumai? Šiame straipsnyje mes gilinsimės į „Shein“ sėkmės veiksnius ir jos poveikį pasaulinei mados aplinkai.

Kas yra Shein ir kaip jis veikia?

„Shein“ veikia kaip tik internetinis mažmenininkas, pašalindamas fizinių parduotuvių išlaidas, o tai leidžia joms išlaikyti žemas kainas. Prekės ženklo verslo modelis sukasi apie greitą mados tendencijų nustatymą ir pavertimą jas paruoštais drabužiais, kuriuos galima įsigyti beveik iš karto. Dėl efektyvios tiekimo grandinės ir partnerystės su gamintojais „Shein“ gali gaminti drabužius nepaprastai greitai, dažnai greičiau nei tradiciniai greitosios mados prekių ženklai, tokie kaip „Zara“ ar „H&M“. Šis „pagal pareikalavimą“ gamybos modelis užtikrina, kad „Shein“ neatsiliks nuo tendencijų, todėl vartotojai sugrįžta ieškoti naujausių stilių.

Kodėl Shein yra toks populiarus tarp Z kartos?

Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl „Shein“ tapo mėgstamiausia tarp jaunesnių vartotojų, ypač Z kartos, yra jos įperkamumas ir įvairovė. Z kartos pirkėjai yra žinomi dėl tendencijų suvokimo, bet ir vertybių, o „Shein“ siūlo tūkstančius stilių itin žemomis kainomis. Be to, „Shein“ naudojasi socialinės žiniasklaidos platformomis, tokiomis kaip „TikTok“ ir „Instagram“, kur influenceriai ir kasdieniai vartotojai dažnai dalijasi savo „Shein“ „galiukais“, sukurdami virusinę rinkodaros kilpą, skatinančią prekės ženklo augimą. Patogi „Shein“ programa ir sklandi apsipirkimo patirtis dar labiau padidina jos patrauklumą jaunesnei auditorijai.

Etinės diskusijos: ar Shein yra tvarus?

Nors Shein verslo modelis pasirodė labai veiksmingas, jis taip pat kelia etinių susirūpinimą, ypač dėl tvarumo. Greitoji mada dėl savo prigimties skatina masinį vartojimą, o tai gali prisidėti prie aplinkos blogėjimo. Kritikai teigia, kad dėl greito Shein gamybos ciklo perteklinis švaistymas ir išteklių naudojimas. Be to, buvo pareikštas susirūpinimas dėl darbo sąlygų Shein tiekimo grandinėje. Nors bendrovė ėmėsi veiksmų siekdama didesnio skaidrumo, pavyzdžiui, paskelbė tvarumo ataskaitas, išlieka klausimų dėl ilgalaikio jos veiklos poveikio aplinkai.

Shein pasaulinė plėtra ir ateities perspektyvos

Šeino augimas nerodo lėtėjimo požymių. Prekės ženklas išsiplėtė į naujas rinkas, įskaitant JAV, Europą ir Lotynų Ameriką, pritaikydamas savo produktų pasiūlą, kad atitiktų įvairius vartotojų pageidavimus. Nuolat investuodama į technologijas ir duomenų analizę, „Shein“ gali nepaprastai tiksliai numatyti mados tendencijas. Tačiau mados pramonei vis labiau suvokiant tvarumą ir etiką, Shein gali susidurti su spaudimu taikyti ekologiškesnę praktiką. Prekės ženklo sėkmė ateityje priklausys nuo jo gebėjimo derinti pelningumą ir atsakomybę.

Išvada

„Shein“ iš esmės pakeitė mados industriją, padarydamas madingus, įperkamus drabužius prieinamus vartotojams visame pasaulyje. Dėl greito gamybos modelio ir gebėjimo prisitaikyti prie socialinės žiniasklaidos tendencijų jis tapo greitosios mados lyderiu. Tačiau prekės ženklas susiduria su vis didesniu aplinkosaugos ir etikos praktikos tikrinimu. Didėjant mados tvarumo paklausai, Shein iššūkis bus prisitaikyti nepažeidžiant savo verslo modelio. Ar jis sėkmingai susidoros su šiais iššūkiais, dar reikia pamatyti, tačiau kol kas Shein ir toliau dominuoja greitosios mados scenoje.

Šeinas

„Shein“ tikslinė demografinė grupė, ypač Z karta, daug laiko praleidžia tokiose socialinės žiniasklaidos platformose kaip „Instagram“ ir „TikTok“. Naudodama influencerių rinkodarą ir virusinius vaizdo įrašus, „Shein“ sukuria triukšmą aplink savo produktus ir pritraukia daugiau pirkėjų be tradicinės reklamos. Šis naudotojų sukurtas turinys sukuria autentiškumą ir didina prekės ženklo žinomumą taip, kad tai būtų aktualu jaunesniems vartotojams.

„Shein“ veikia pagal judrią tiekimo grandinės modelį, o tai reiškia, kad ji glaudžiai bendradarbiauja su gamintojais, kad sumažintų pristatymo laiką. Užuot iš anksto gaminęs didžiulius kiekvieno dizaino kiekius, Shein gamina mažas drabužių partijas ir padidina gamybą, atsižvelgdamas į vartotojų poreikius. Šis modelis sumažina atliekų kiekį ir leidžia prekės ženklui greitai reaguoti į tendencijas, negaminant prekių.

„Shein“ neseniai pradėjo skelbti tvarumo ataskaitas, siekdama užtikrinti skaidrumą apie savo poveikį aplinkai. Prekės ženklas įsipareigojo sumažinti anglies dvideginio išmetimą ir pagerinti darbo sąlygas tiekimo grandinėje, nors kritikai teigia, kad šių pastangų gali nepakakti, atsižvelgiant į jo gaminamų drabužių kiekį. Bendrovė taip pat skatina perdirbimo programas ir ekologiškas iniciatyvas, tačiau pats greitosios mados verslo modelis išlieka netvarus.